La Fundacióde la Comunitat Valenciana MARQi el Ajuntament de Santa Pola han signat un conveni de col·laboració per a la producció conjunta de l'exposició “Santa Pola,Arqueologia i Museu”, composta per una selecció de peces procedents del Museu del Mar, algunes de les quals, com un Ara Votiva d'època romana, sortiran per primera vegada del municipi del Baix Vinalopó.
La presidenta de la Diputació dAlacant i de la Fundació LluïsaPastor i l'alcalde de la localitat Miguel Saragossa han subscrit aquest matí l'acord, que permetrà apropar els ciutadans el patrimoni local i el passat de les terres de Santa Pola a través de fons materials que daten des de la prehistòria fins a l'època actual.
D'aquesta manera, el consistori de Santa Pola posarà a disposició del Museu Arqueològic d'Alacantles peces necessàries per al muntatge de l'exposició, facilitant així mateix els continguts per a l'elaboració de suports gràfics i audiovisuals. Per la seva banda, el MARQ s'encarregarà del disseny, el muntatge i la difusió de la mostra, així com de la edició i publicació d'un catàleg amb continguts sobre aquesta.
L?exposició, que ocuparà dues sales del museu alacantí i que s?exhibirà entre els mesos de desembre de 2012 i febrer de 2013, resumeix 30 anys de recerca arqueològica al municipi. Entre les peces més destacades de la mostra es trobaran, a més del Ara Votiva d'època romana,el Sarcòfag de Proserpina, trobat al mar a prop de Santa Pola. També s'hi inclouran objectes procedents de laCova de les Aranyes (III-IV mil·lenni) i de les excavacions del port ibèric i romà de Santa Pola.
Aquesta és la desena mostra del programa “Museus Municipals al MARQ”, que es va iniciar l'any 2004 i amb què el complex alacantí pretén mostrar les col·leccions arqueològiques més rellevants de la província d'Alacant.