Tallers didàctics,visites guiades o excursions en família als jaciments del Tossal de Manises i la Illeta dels Banyets són algunes de les propostes que el Museu Arqueològic d'Alacant ofereix als ciutadans durant aquest mes. Durant els dissabtes 8, 15 i 22 de febrer es desenvoluparà una activitat per a nens entre 8 i 12 anys que permet als joves gaudir dels continguts del centre mentre aprenen i es diverteixen jugant amb ceràmica, pintures i rajoles.
Per la seva banda, els diumenges 9 i 23 de febrer tindrà lloc una excursió que combina una vista al museu amb una altra al jaciment arqueològic de la Illeta dels Banyets, al Campello. Les persones que vulguin participar en aquesta activitat, destinada a tota la família, poden obtenir més informació i fer la inscripció prèvia a través de www.marqalicante.com. L´organització recomana portar roba i calçat esportiu, gorra, crema solar, ulleres de sol i beguda.
També aquest mes el MARQ té previst inaugurar una nova exposició que, sota el títol “Oriola.Arqueologia i Museu”, suposa una oportunitat perquè els visitants coneguin de primera mà i gaudeixin del ric llegat històric i patrimonial d'aquest municipi del Baix Segura. Amb motiu d'aquesta mostra, s'han organitzat visites guiades per al públic en general. De forma particular s'han programat dos recorreguts guiats per a persones amb discapacitat, un dels quals tindrà lloc el dissabte 22 de febrer per als membres i familiars de la Associació Alacantina Síndrome de Down i un altre el dimecres 26 per als de la ONZE.
Així mateix, el museu ofereix la possibilitat que els ciutadans coneguin el jaciment arqueològic del Tossal de Manises, a Lucentum, a través d'una visita guiada que es desenvoluparà el diumenge 16 de febrer.