El MARQ rep 53 caixes amb les peces que conformen l'exposició

 

Un total de 200 peces emmagatzemades a 53 caixes han arribat al Museu Arqueològic d'Alacant, juntament amb més de 30.000 monedes, per formar part de la mostra “El darrer viatge de la Fragata Mercedes”, el muntatge del qual ja s'ha iniciat i es prolongarà durant tota la setmana. El director tècnic del MARQ, Manuel Olcina, juntament amb Susana García, comissària de l'exposició, han tutelat l'arribada dels materials que inclouen també un canó original i documents de l'època (segles XIX i XIX).

Durant l'acte s'ha procedit a l'obertura d'una de les caixes que ja allotja el museu amb destacades peces armamentístiques, entre les quals hi ha una pistola model 1812, un fusell espanyol del mateix any i un trabuc de borda de principis del segle XIX, totes elles procedents del Museu Naval de Cartagena. El compendi d'objectes que s'exhibiran a Alacant a partir del proper 9 de març oferirà al visitant una perspectiva històrica,arqueològica,militar,naval i reconstructiva de la història daquesta embarcació.

Organitzada pel MARQ, Acció Cultural Espanyola (AC/E), el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i el Ministeri de Defensa, la mostra, en què col·laboren més d'una desena d'institucions, relata el enfonsament de la Fragata Mercedes i les circumstàncies polítiques i militars que van envoltar aquest fet, esdevingut l'octubre del 1804.

Alacant serà la primera seu itinerant d'aquesta compilació que reuneix objectes originals dels segles XVIII i XIX, testimonis de supervivents i restes arqueològiques, així com recursos audiovisuals, escenografies, reconstruccions i els models a escala

VA