El MARQ a la presentació de l'exposició sobre els maies a Alemanya

 

 

 

Una delegació del Marq composta pel director tècnic, Manuel Olcina, el director gerent, Josep Albert Cortés, i Jorge Soler, director d'Exposicions, va assistir el cap de setmana passat a la inauguració al Museu de Speyer de l'exposició sobre els Mayas.

L'exposició que a Alemanya es titula: “Mai. L'enigma de les ciutats reals”, serà la mostra internacional que s'exposarà al MARQ el proper any 2017 coincident amb el XV aniversari de la seva inauguració per la Reina Sofia el 2002.

 A l'acte celebrat al Museu Històric de Speyer de l'estat de Renània – Palatinat, van assistir, entre altres autoritats, la primera ministra de Renania, el ministre de cultura de Guatemala i els directors dels museus Històric del Palatinat i del Nacional de Guatemala.

L´exposició composta per uns 300 objectescontempla l'auge i declivi de la civilització Maya, i el redescobriment de les antigues ruïnes Mayas a la selva.

A més, a l'exposició es documenten els regnes sagrats i la societat maia, les ciutats que es van crear al bosc tropical amb la importància de la naturalesa i l'aigua i el seu declivi, l'arribada dels conqueridors espanyols i el seu abandó posterior.

VA