La XIII edició de la Campanya dactivitats destiu del Museu Arqueològic dAlacant. Comprèn, aquest 2017, vuit setmanes entre el 3 de juliol i el 25 d'agost.
Amb el recent aterratge dels maies a Alacant, el MARQ us ofereix una nova campanya d'estiu on la major part de les activitats proposades giraran al voltant d'aquesta civilització mesoamericana i les seves ciutats perdudes, sense oblidar-nos d'altres temes sobre la nostra història representats a les sales d'exposició permanent i als jaciments arqueològics que gestiona el MARQ.
QUAN? En aquesta edició comptem amb una setmana més d´activitats, seran 8 en total entre juliol i agost. De dimarts a divendres, de 9 a 14 hores.
- 1a setmana: del 3 al 7 de juliol
- 2a setmana: del 10 al 14 de juliol
- 3a setmana: del 17 al 21 de juliol
- 4a setmana: del 24 al 28 de juliol
- 5a setmana: del 31 de juliol al 4 d'agost
- 6a setmana: del 7 a l'11 d'agost
- 7a setmana: del 15 al 18 d'agost
- 8a setmana: del 21 al 25 d'agost
ON? Al MARQ, Museu Arqueològic d'Alacant. Plaça Dr. Gómez Ulla s/n. 03013 Alacant EDATS De 6 a 12 anys PREU 35 € per participant/setmana. PREU REDUÏT 25 € a partir del 2n germà inscrit la mateixa setmana que el 1r. ON PUC INSCRIURE'M? A les taquilles del museu a partir del 7 de juny. Aforament limitat. (Més informació a [email protected])
QUÈ DESCOBRIREM?
- 1. Els maies i Mesoamèrica.
- 2. El desenvolupament històric dels maies.
- 3. Ciutats i urbanisme maia.
- 4. Lagricultura i el comerç.
- 5. La societat maia. La figura del governant o kuhul ajaw.
- 6. Déus, mites i creences funeràries.
- 7. L'enigmàtic joc de pilota.
- 8. Glifs i números: l'escriptura maia.
- 9. El calendari maia.
- 10. Les manifestacions artístiques.
TALLERS I JOCS
Piràmide maia, taller de glifs, taller de ceràmica maia (elaboració i decoració), joc de la pilota, taller de màscara, taller d'orelleres, taller de pintura, joc de pistes: la recerca de la ciutat maia, taller de calendari maia, taller de modelatge de figuretes, joc: dansa del maia, taller d'excavació: descobreix.
En definitiva, el MARQ pretén donar a conèixer el seu museu de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, identificar i valorar les contínues trobades entre cultures al llarg de la història, reconèixer la funció de l'arqueologia com a vehicle de coneixement històric, valorar i protegir Patrimoni Històric, Cultural, Mediambiental i Arqueològic, i moltes coses… ENDONS A TOPEEE!!!