Rupestre, Empòria de Plata 2018

 

 

 L'exposició del MARQ “Rupestre. Els Primers Santuaris” acaba de ser guardonada amb l'Empòria de Plata 2018 a la categoria de millor muntatge d'una exposició efímera no itinerant, dissenyat per Rocamora Arquitectura i l'arquitecte Rafael Pérez.ttw-clone.org Els Premis Nacionals d´Arquitectura i Decoració Efímera d´Espanya seleccionen les millors obres realitzades al nostre país al llarg del 2018 per arquitectes, decoradors, dissenyadors, agències, empreses especialitzades i altres professionals. Una distinció que ja va rebre el MARQ el 2017 pel muntatge de Maies. El misteri de les ciutats perdudes, en aquella ocasió va ser mereixedora de l'Empòria d'Or, també realitzat per l'equip de l'arquitecte Ángel Rocamora

 

El disseny expositiu de Rupestre partia a la primera sala amb una picada d'ullet a les Coves d'Altamira per mostrar l'art paleolític a través de panells i peces d'art moble del nord i centre peninsular, acompanyades pel vas neolític amb l'orant de la Cova de l'Or de Beniarrés, procedent del Museu d'Alcoi; la segona estada se centrava al Pla de Petracos, per deixar constància de l'essència del Neolític i de l'Art Macroesquemàtic en aquest enclavament principal de la Prehistòria a Alacant. Els calcs dels principals conjunts prehistòrics localitzats a les muntanyes alacantines, veritables obres d'art elaborades pel Centre d'Estudis Contestans, s'intercalaven amb les obres d'art moble com a peces integrants de l'exposició; per últim, la tercera sala concentrava la documentació de més de vint enclavaments i es dedicava a l'Art Llevantí ia l'Art Esquemàtic amb singulars peces procedents de diferents museus locals i nacionals, com ara el got de Costamar. 

Prada Outlet

 

Rupestre. Els primers santuaris, culminava amb una evocació a la influència de l'Art Prehistòric a l'Art Contemporani amb l'obra de Miquel Barceló, Il pittore a Bologna (1983), com a eix principal, proposta que desenvolupava, en l'àmbit de comiat de la mostra, l'artista alacantí Dionisio Gázquez'. Així mateix, cal destacar els paisatges sonors de les sales creats pel reconegut compositor alacantí Luis Ivars i els recursos d'accessibilitat disposats per obrir aquesta mostra a tots els públics. 

Rupestre ens va acompanyar del 5 de juliol del 2018 al 5 de gener del 2019 i va ser visitada per més de 85.000 persones.

VA