Salvar el patrimoni cultural del Camp d'Alacant

 

   El proper dimarts 18 de febrer, comença al MARQ un nou curs de Formació per al Professorat que porta per títol “Itinerari formatiu del paisatge cultural del Camp d'Alacant. L'Horta d'Alacant Part I”. Les Jornades estan dirigides a un total de 30 docents dEducació Infantil, Especial, Primària i Secundària.

   La Fundació MARQ s'endinsa així al Camp d'Alacant i, per tant, a l'Horta d'Alacant, que atresoren un patrimoni cultural i històric d'incalculable valor que actualment es troba en vies de desaparició per la intensa acció antròpica i urbanitzadora que existeix als voltants de la ciutat. Torres de l'horta, assuts, sèquies, molins, cultius, tradicions de reg, música, costums, conformen un enorme patrimoni que necessita la seva recuperació, conservació i posada en valor.

   L´objectiu d´aquest curs és ubicar i conèixer la riquesa cultural i històrica del Camp d´Alacant en el temps il´espai, eliminar els estereotips relacionats creant una imatge més fidel a la realitat històrica i cultural, conèixer l´estructura dels diferents elements patrimonials arqueològics, històrics, etnogràfics, culturals i tradicionals del Camp d'Alacant que constitueixen un patrimoni únic en el seu gènere amb més de 2.000 anys d'història i, finalment, apreciar i destacar la importància d'aquest patrimoni cultural i la seva capacitat per convertir-se mateix en un valor turístic, cultural i social.

   Les xerrades s'estendran, a la primera part, des del 18 de febrer fins al 4 de març a la Biblioteca del MARQ a 17.30 hores, i s'obren a tots els qui estiguin interessats fins a completar l'aforament. Més informació sobre el contingut de les ponències i com fer la inscripció a www.marqalicante.com

 

 

 

VA