El MARQ reprèn les excavacions de vessants del Castell amb voluntaris de les universitats d'Alacant i Múrcia

La nova Guia Didàctica del MARQ proposa interessants novetats per al curs 2020-21, entre les que destaquen els tallers via streaming, en una aposta clara per les noves tecnologies. El saló d´actes del MARQ acollirà aquesta tarda la presentació d´aquesta proposta que, com cada any, elabora la Unitat de Didàctica, Accessibilitat, Responsabilitat Social i Club Llumiq de la Fundació MARQ.

Els tallers en línia es complementaran amb introduccions sobre les sales permanents del museu i els alumnes podran disposar prèviament del material necessari mitjançant un link que es facilitarà als professors. A més, tant les activitats d'Educació Infantil com les de Primària i Secundària han estat actualitzades per poder-les oferir a través del 'Aula Virtual Online amb el MARQ', des del portal corporatiu www.marqalicante.com. A Infantil s'abordarà l'època ibera, la cultura romana i l'edat mitjana; ia Primària i Secundària la Prehistòria, els Ibers, la cultura romana, l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna. Pel que fa a mostres temporals, 'Els Guerrers de Terracota de Xi'an' ocuparan els continguts didàctics des d'abril fins a l'octubre del 2021, coincidint amb la permanència de l'exposició al MARQ.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha valorat “la qualitat i la varietat dels continguts educatius fets a la mida de cada edat, des de Primària fins a Secundària, i l'adaptació perquè cada cop s'integrin més els recursos digitals que són, sens dubte, una gran eina en el procés formatiu”.

L'Aula Online connectés professors i alumnes amb els continguts del museu, jaciments i monuments, amb diferents recursos educatius, propostes d'activitats, jocs, contes, audiovisuals, tallers… sense oblidar les guies didàctiques a Lectura Fàcil i Pictogrames. Una altra de les novetats són les Guies Didàctiques Interactives per als estudiants de Secundària en línia que, a través de qualsevol dispositiu, podran trobar fotografies en alta qualitat, vídeos de sala, recorreguts virtuals, webinars impartits pel personal de la Unitat i del Museu, fulls d'activitats en format pdf, vídeos de tallers didàctics, etc.

Pel que fa als cursos de Formació del Professorat destaquen les segones jornades sobre el Paisatge Cultural del Camp i l'Horta d'Alacant, dirigides per l'arqueòleg del MARQ José Luis Menéndez.

Juntament amb aquest programa d'activitats amb la comunitat educativa, la Fundació MARQ continuarà en aquest nou curs amb els projectes socials i d'accessibilitat MARQ+65 i MARQ: Museu i Memòria contra l'Alzheimer que també podran realitzar-se en línia, per continuar compartint experiències, coneixements i idees amb la nostra gent gran.

El Programa d'Activitats Didàctiques, Accessibilitat i Responsabilitat Social del MARQ compta amb la col·laboració de la Fundació Bancària La Caixa i Caixabank des del curs 2016-17, acord renovat recentment per al curs 2020-21 que aquesta tarda es presenta, comptant amb l'assistència de Sra. Maria Tomasa Rives, Directora Comercial a la Comunitat Valenciana

VA