El MARQ consolida la seva feina amb l'Associació Síndrome de Down mitjançant una campanya educativa virtual

El Museu Arqueològic d'Alacant ha organitzat la campanya 'Connectats amb el MARQ' per consolidar la feina que la Unitat de Didàctica i Accessibilitat desenvolupa des de fa vuit anys amb la Associació Alacantina Síndrome de Down.

La vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, ha assegurat que és prioritari seguir desenvolupant tasques educatives amb persones amb Síndrome de Down. L'objectiu d'aquesta iniciativa és garantir la continuïtat formativa i el contacte amb els usuaris en aquest escenari de restriccions generat per la Covid-19 facilitant tots els recursos necessaris per a la prestació de serveis amb regularitat”, ha explicat.

En aquest projecte, que comença avui dilluns 15 de març i finalitzarà el proper 10 de juny, participaran un total de 72 persones organitzades en diferents grups. Aquestes formen part dels tallers de Formació, Ocupació i Habilitats Socials (compost per persones majors de 16 anys) i del programa 'Un, dos, tres… a passar-ho bé!' (integrat per nens i nenes entre 8 i 14 anys). La campanya comptarà amb recursos online i tallers a streaming entorn de l'Edat Mitjana, que es complementaran amb altres suports com ara guies didàctiques, jocs, contes o audiovisuals.

Els tallers programats són:

  • Taller 'Treballa com un terrisser medieval': Tècniques decoratives medievals sobre un plat de ceràmica. A la sala que el MARQ dedica a l'Edat Mitjana predominen els objectes ceràmics, sobretot els d'ús domèstic com ara plats, bols, olles, recipients contenidors d'aliments, begudes… Al taller els alumnes imitaran un plat de ceràmica aplicant tècniques de decoració similars a les dutes a terme en temps medievals.
     
  • Taller 'Cavallers i grafits': Els participants reproduiran en pedra el grafit de la imatge del cavaller aparegut a la Domus Lauria del jaciment medieval d'Ifac a Calp. A través d'una imatge emprendran un viatge en el temps a la ciutat medieval que hi ha als vessants del Penyal d'Ifac.
     
  • Taller 'Il·lumina com els àrabs': Una proposta per conèixer i elaborar objectes semblants a les lluernes, encara que realitzats i decorats de manera diferent, adaptats a un nou context històric, els llindes de pessic.
     
  • Taller 'Aprenents, oficials i mestres': Aquesta activitat té com a objectiu conèixer el món de les primeres corporacions o gremis de treballadors. És l'Edat d'Or al Regne de València. El taller farà un recorregut per veure l'evolució de la història des del segle VIII fins al XIII i estudiarà amb deteniment els darrers segles de la Baixa Edat Mitjana per conèixer el món dels gremis, les ciutats, el comerç i el naixement i consolidació de la burgesia. Els participants faran un plafó reproduint un ofici artesanal d'aquesta etapa històrica.
VA