El MARQ programa jornades de portes obertes al Museu per visitar l'exposició sobre els etruscs

Com cada any, el MARQ celebrarà el 9 d'octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, i el 12 d'octubre, Dia de la Hispanitat, amb dos jornades de portes obertes, en el seu horari habitual d'obertura al públic en festius, per visitar de manera gratuïta l'exposició internacional 'Etruscos. L'alba de Roma'.

El Museu Arqueològic d'Alacant ha programat aquestes dues jornades en horari de matí, de 10.00 a 14.00 hores per oferir l'oportunitat a tots els públics de visitar aquesta darrera proposta cultural que recorre la història de la civilització etrusca des dels seus orígens al segle IX aC. fins a la seva gradual absorció pels romans al segle I aC.

La vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, ha assenyalat que “hem volgut incentivar les visites al museu aplicant preus molt populars i descomptes i amb l'organització de jornades de portes obertes. Aquestes són les segones des que es va inaugurar Etruscs, una exposició internacional que val la pena veure i esperem que molts alacantins i visitants d'altres llocs s'animin a recórrer-la”.

La mostra, composta per més de 150 peces originals, es podrà visitar a Alacant fins al 12 de desembre i és una iniciativa de la Fundació MARQ i la Superintendència de Patrimoni Arqueològic de la Província de Pisa i Livorno. Inclou una selecció peces originals del Museu Arqueològic Nacional de Florència (MAF) i del Museu Etrusc Guarnacci de Volterra, un dels més antics a Itàlia, i ha comptat amb la participació de l'empresa Contemporanea Progetti, amb seu a Florència.

'Etruscs. L'alba de Roma' és un viatge per descobrir la estructura cultural, social, política i urbana aquesta civilització italiana. A la col·lecció es poden admirar valuosos objectes, com la diadema d'Orbetello o les polseres de la necròpolis de Bisenzio. Destaquen, a més, peces de armament i material ceràmic. La part més important, formada per peces funeràries, inclou obres com les urnes d'Ulisses, de les Sirenes i del Rapte de Proserpina de Volterra o el sarcòfag masculí de la necròpolis de Rosavecchia a la Toscana.

VA