La Diputació d'Alacant proposarà que una de les sales del Museu de Belles Arts d'Alacant porteu el nom de Miguel Valor. Aquesta proposta, que ret homenatge a la persona que, sent diputat de Cultura, va concebre i impulsar la creació del MUBAG el 2001, entre moltes altres accions de gran transcendència per a l'àmbit cultural de la província, s'elevarà al ple de la institució provincial que se celebrarà dijous que ve, després d'haver estat aprovada per unanimitat de tots els grups polítics a la Comissió de Cultura.
Com ha explicat el diputat de Cultura, Joan de Déu Navarro, “a l'empara de la gestió política de Valor es van aconseguir instal·lacions museístiques que han fet de la província d'Alacant un referent al panorama nacional i internacional quant a la salvaguarda i difusió del patrimoni històric, artístic i cultural”. Navarro ha recordat que, entre altres actuacions al capdavant d'Àrea de Cultura de la institució provincial, Valor va impulsar la seu actual del MARQ el 2002 i va inaugurar l'edifici del Museu d'Art Contemporani d'Alacant com a regidor de Cultura el 2011.
Ara, la institució li ret un merescut homenatge que perdurarà en el temps per deixar constància de la seva compromís i estreta relació amb el MUBAG. Valor es va bolcar en el projecte de completar els fons de la pinacoteca alacantina i habilitar el Palau Gravina per instal·lar-la. Mentrestant, a partir del 1997, va iniciar un extens programa d'exposicions temporals a diferents ubicacions, fins i tot abans de concloure la seu del museu, per treure els fons pictòrics a la llum.
Entre altres accions, Miguel Valor va anticipar el nom de Museu de Belles Arts d'Alacant, que anys més tard li va reconèixer la Generalitat Valenciana, com una institució que creix, es projecta cap al futur i és hereva de tot un esforç previ, del qual ell va ser impulsor principal. Després de la seva obertura, el MUBAG va oferir una extensa selecció dels seus fons, va llançar un calendari potent d'exposicions temporals, fomentant antològiques mostres d'artistes locals, de l'art valencià i altres de caràcter nacional i internacional, que ens van permetre contemplar obres com La Suite 347 de Picasso o el més significatiu de Andy Warhol.
“El 2006, Valor va tenir la empenta de desmuntar l'exposició permanent del MUBAG per ser seu de l'exposició 'El Retrato Español al Prado. Del Greco a Goya', una proposta visitada per milers de persones, anticipant-se també a l'estreta relació de confiança i col·laboració que manté actualment el museu alacantí amb la principal pinacoteca d'Espanya”, ha puntualitzat el diputat.