EXCAVANT SOTA L'AIGUA

 

L'Arqueologia estudia el trànsit del comerç marítim

Proposem un recorregut per l'activitat nàutica a l'antiguitat a través de dos àmbits.

En un recorregut s'ha fet una síntesi dels coneixements aportats per diverses excavacions terrestres i subaquàtiques per presentar una reconstrucció hipotètica d'una embarcació romana atracada en un dic. A l'altre, utilitzant un suposat vaixell enfonsat al segle V dC es mostra la metodologia de treball en una excavació arqueològica subaquàtica.

Un orifici al casc, proper a un dels timons laterals de l'embarcació permet veure la tècnica constructiva de l'embarcació i la disposició de la càrrega del celler, al costat de la bomba de buidatge. Al peu del dic una excavació estratigràfica exemplifica la successiva acumulació d'objectes al lloc de fondeig de les naus.

En l'àmbit ocupat per l'excavació, gràcies a l'escenografia i al vídeo projectat, es pot fer una aproximació a la manera com apareixen els objectes durant una excavació. Així mateix, es pot saber com es treballa en arqueologia subaquàtica per documentar les troballes de manera que aportin informació històrica.