L'exposició Alacant. Tresors del MARQ és pionera en molts aspectes: és la primera exposició que un museu espanyol exhibeix a l'Iran, el MARQ ha introduït al Museu Nacional de l'Iran MNI els recursos didàctics i d'accessibilitat i, a més, el catàleg d'aquesta mostra s'ha convertit en el primer llibre d'arqueologia espanyola que ha estat traduït al farsí. La presentació oficial va tenir lloc durant les conferències que la delegació del MARQ va impartir ahir a Teheran i va generar una gran expectació als mitjans de comunicació iranians.
El cicle de ponències l'han organitzat el Ministeri de Patrimoni Cultural, Artesania i Turisme de l'Iran, el Ministeri d'Afers Estrangers d'Espanya a través de la seva ambaixada a l'Iran, el MNI, el MARQ i la Universitat d'Alacant.
Han impartit xerrades José Alberto Cortés, director gerent de la Fundació MARQ, Jorge Soler, responsable d'Exposicions i Difusió del museu alacantí, l'arqueòleg José Luis Menéndez, José Cutillas, director del seminari d'Iranologia de la UA, Rafael Pérez, director de l'àrea d'Arquitectura de la Diputació i expedients que han fet possible que aquesta exposició arribi a l'Iran.
Els arqueòlegs, tècnics i experts alacantins participen avui en una jornada a la Universitat de Teheran.
Alacant. Tresors del MARQ ofereix una selecció acurada de gairebé 300 peces que mostren la presència de les civilitzacions que han poblat l'arc mediterrani des de la Prehistòria fins a l'Edat Moderna i es pot visitar al MNI fins al proper 8 d'abril. Des de la seva inauguració, el 22 de setembre, han passat per les tres sales prop de 10.000 persones.